Saturday, June 15, 2013

CALIFORNIA CORNER: WORLD FAMOUS MUD RUN


Američané se neradi nudí! Milují zkoušet nové věci a dostávat se až na pokraj svých možností. Jednou z aktivit na jejich zabavení, je tzv. World famous mud run. O cože se vlastně jedná? Armáda Spojených státu, otevře terén ve kterém se připravuje k výcviku, pro veřejnost a několik červnových víkendů po sobě se zde konají závody. Ano i já ho běžela.

Malé doporučení, víte-li, že budete takový závod běžet, nechoďte den před tím na party. A když přeci jen na party jdete, nepijte energy drinky. Dopadnete pak jako já. Domů jsem sice dorazila před půlnocí, ale díky působícímu kofeinu a taurinu, jsem pochopitelně nemohla usnout a s ironickým výrazem pozorovala hodiny. "Hmmm za tři hodiny musím vstávat, za dvě hodiny a tři čtvrtě musím vstávat...., za dvě a půl...". A šili se mnou také všichni čerti, takže jsem se v jednu chvíli přistihla, že se snažím uspat písní vlastní tvorby: "Jedna ovečka, dvě ovečky, tři ovečky..., čtyři malí černoušci měli rádi med.... heeeeey makarena."

Po dvou hodinách spánku mi zazvonil budík a já měla sto chutí, vše zrušit. Nicméně bůh žehnej kávě, díky které jsem v 5:00 mohla nabrat směr Oceanside, Camp Pendleton. V 6:30 jsme dorazili na místo. Běh měl začít v 9:00. Měli jsme tedy čas 2 a půl hodiny, které jsem klidmě mohla strávit v posteli, jak jsme velmi důrazně a několikrát připomenula svému doprovodu a ten mne po chvíli oznámil, že takhle nepříjemnou mě ještě neviděl. Co naplat, vše je jednou poprvé:-D

Atmosféra byla úžasná, na každém kroku vojáci, americké vlajky a vůbec vše co armádu symbolizuje. Mimo jiné zde byly všudypřítomné stánky s občerstvením. S doprovodem jsme se tedy vsázeli, kdo z konzumentů se pozvrací, jako první. Vyhrál pán, který do sebe před během nasoukal gigantický hot dog, platíčko nachos se sýrem a navrch ještě karamelové sundae. Yuck! Další, co mne pobavilo, byla 83 závodící stařenka pyšnící se tričkem s nápisem na zádech: "83 years old and in front of you!"

Kolem 9 hodiny se na startu začaly množit závodící teamy i jednotlivci, kteří byly rozděleni do 5 skupin. Skupiny od sebe běželi s odstupem 7 minut, aby u překážek nevznikaly fronty. Já byla ve skupině číslo 2. 

Konečně přišel čas mého startu a já vyběhla, první překážka bylo velké hasičské auto, ze kterého vojáci stříkali vodním dělem vodu. Pokud máte postavu jako The Rock ve Fast and furious 6, přijde vám to, jako roztomilá sprška, pokud se ale pyšníte mou velikostí, máte co dělat, abyste proběhli skrz. Další překážkou byl vodní příkop. Zde se mi potvrdilo, že vojákům se nedá věřit. Ten drzoun rozhlašoval, že prostředek je nejmělčí a já důvěřivá se opravdu vydala prostředkem. Ehm, skončila jsem po pás ve vodě... Dalšími překážkami bylo přelézání sítě a balíků se senem. Jako dítě jsem tyto aktivity milovala, a proto mi nedělalo žádný problém překážky zdolat. Když jsem běžela dalších pár set metrů potkala jsem skupinku těch nejroztomilejších vojáčků, kteří drželi ceduli s nápisem: "Free hugs". Jak bych mohla odolat:-) Další překážka byla asi nejtěžší. Půl kilometrová síť natažená na rozbahněném poli, kterou jste museli podlézt. Konečně jsem se začala blížit k cíli, zbylo už jen překonat tzv: "Slippery hill, tunel, a přelézání v bahně.

Do cíle jsem dorazila naprosto vyčerpaná a z posledních sil ještě udělala 10 kliků, než mne vojáci pustili do cíle. Můj čas byl 1:16:10. Ve své kategorii jsem se umístila 20 z 263 a 471 z celkového počtu 4000.Na závěr bych dodala, že to byl naprosto úžasný zážitek a jsem ráda, že jsem se běhu zúčastnila. 












xx B

22 comments:

  1. co v ti Američani všechno nevymyslí! :D
    musel to být úžasný zážitek (už kvůli těm vojákům:D). něco takového by se mi taky moc líbilo :) A gratuluju k tam skvělému umístění, z tolika účastníků je to úspěch - je vidět že se ti ta dřina předtím vyplatila:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji, ano zážitek to byl opravdu úžasný, jsem ráda, že jsem šla:-)

      Delete
  2. Pane jo, to musel být super zážitek ;)! Ty fotky po závodě nemají chybu, je na nich vidět, jak jsi spokojená ;)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nezapomenutelný zážitek:-) To je pravda, spokojená a utahaná:-D

      Delete
  3. Článek hezký, ale už začíná být směšné, jak jsi na každé fotce ze stejného úhlu a se stejným výrazem :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Každý máme fotogeničtější jednu stranu obličeje, kterou se snažíme dostat na fotky a u mě je to právě levá strana.

      Delete
  4. Jsi dobra:)) chtela bych mit tvoji vuli:))

    ReplyDelete
  5. Jak já ti závidím! Muselo to být vážně super. ;)

    ReplyDelete
  6. song na usnutí pobavil, stejně jako tričko stařenky :D
    Parádní článek ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji a jsem ráda, že článek splnil účel:-)

      Delete
  7. jééj, tak toto je pecka! :D
    ináč, spomínala si, že si žila v Tokiu, nemohol by byť článok o tom? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vicky, článek o mém životě v Japonsku mám na svém starém blogu, nicméně mohu napsat nějaký i sem:-)

      Delete
  8. Obrovská gratulace k tak pěknému umístění. Můžu se zeptat jak dlouhá byla trasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji, trasa byla 10km s překážkami http://worldfamousmudrun.com/sites/default/files/pdf/2013WFMRMap.pdf, zde je odkaz:-)

      Delete
  9. V ČR je dost podobný závod- Spartan race :)Letos jsem se poprvé zúčastnila a také jsem moc spokojená :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymní, vím o něm a jaký si z toho měla dojem?:-)

      Delete
  10. jsi hrozně, ale fakt hrozně krásná!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuji, vždy potěší, číst takový komentář:-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...